Hoe kan je zelf een spijkerbroek maken en is dat moeilijk?

Ik heb een spijkerbroek liggen die ik niet meer pas en die ook niet meer te koop is. Is een broek bestaande uit allemaal losse jeans lapjes. Ik wil heel graag weer zo'n broek. Is dat erg moeilijk zelf te maken?

Toegevoegd na 2 minuten:
Of als iemand er toch een te koop weet hoor ik dat ook graag :-)

Toegevoegd na 5 minuten:
Ben benieuwd ik kreeg de melding "er is iets mis gegaan met uw verzoek" 9 van de 10 keer heeft ie het dan toch geplaatst. Maar voor het geval dat:

Als iemand weet waar ik zo'n broek kan kopen hoor ik het ook graag.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik wist het wel...

Picture for question
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Op zich moet dat geen probleem zijn. Je hebt alleen een heel goed patroon nodig (Knip en/of Burda) en een paar versleten spijkerbroeken waar je de goede stukken van gebruikt.
Je maakt dan eerst lappen stof van aan elkaar genaaide delen en daar leg je dan het patroon op.
Maar als beginnend naaister kom je wel wat moeilijkheden tegen zoals zakken en gulp. Ik zou zeggen: geef maar hier. ;))
Succes!
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wahaha is goed kan ik het naar je opsturen?
Ivana
9 jaar geleden
Ik ben er gek genoeg voor....Maar mijn kleinkinderen staan met lapjes aan de deur, en kleinkinderen gaan altijd voor. :))
HeerVoldemort
9 jaar geleden
He jammer :-(
Ik wilde dat ik met dat soort dingen handig was. Ik kan uitstekend schilderen, behangen, vloertje leggen, kabels trekken...maar kleding maken...